Wednesday, July 4, 2012

Kota Itu Kota Kenangan

P4170571 copy

5 tahun aku di kota ini. Berjuang demi menuntut secebis ilmu dari para pensyarahku. Terima kasih atas segala tunjuk ajar dan ilmu yang sudi dicurahkan kepadaku. InsyaAllah, tidak akan pernah disiakan. Terima kasih kepada para sahabat dan rakan seperjuangan. Jasa baik kalian tidak akan pernah aku lupa. Susah senang kita bersama. Hanya Allah mampu membalas segala jasa baik para pensyarah dan sahabatku. Semoga kalian dirahmati Allah.

IMG_7280 copy

Sejak kejadian banjir, aku pindah ke rumah baru. Suasana baru. Jiran baru. Aku sukakan pemandangan di sekitar kawasan rumahku. Cuaca di waktu petang, senja dan malam. Nyaman dan damai.

IMG_7279

IMG_7267

Setiap kali bulan penuh, aku akan keluar rumah melihat bulan. Indahnya ciptaan Allah. Tahun pertama dan tahun terakhir aku melangkah seorang diri. Tahun selainnya aku ada teman yang sentiasa ada di waktu aku senang mahupun susah. Terima kasih kerana pernah menyayangi diri ini walaupun hanya untuk sementara waktu. Bukan tak kuat cuma hampir kesemua kekuatan itu kamu bawa bersama. Yang tinggal hanyalah saki-baki kata-kata semangat kamu sebelum kamu pergi. Kata-kata semangat itulah yang membawa aku hampir ke garisan penamat. Kejayaan yang bakal aku kecapi bukan untuk aku tetapi untuk keluarga, para sahabat dan kamu. Ya, kamu. Kamu yang aku sayang.

Kota itu kota kenangan. Terima kasih atas segala suka duka, tangis tawa, pahit manis dan senda gurau. Suatu hari nanti, kenangan ini akan membawa aku pulang semula ke kota itu. (Gadis Kaca Mata - Julai 4, 2012)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...