Sunday, December 26, 2010

2010...last pOst

lagi bEberapa hAri saja lagi 2010 akAn meLabUhkan tirAinya & 2011 akAn menjeLma.tiAp2 tAhun semUa orAng akAn mEnyimpAn azam.bAgi akU,akU tAk tAhu apa gUnanya azAm tu.akU hAnya ada impiAn yG teLah disimpAn bErtAhun2 lamanya.akU hAnya menunggu sAat impiAn akU itU tErcApai sUatu hAri nanti.waLaupUn akU berazAm,tApi azAm itU tidAk dicApai pada tAhun tersebUt,mEsti azAm itU akan dibAwa ke tAhun berikUtnya.akU tiAda azAm tApi akU ada impiAn.impiAn hidUp,citA2 akU.biAr bErtAhun akU simpAn,asaLkan akU dApat kEcapi impiAn akU itu.InsyaAllah...kita hAnya mAmpu merancAng tApi Allah yG mEnentUkan segaLanya.kita bErdOa saja agAr semuanya akan terlaksanA.biAr mAsa yg tentUkan.asalkan kita gigih bErusahA & tidAk pErnAh kenaL erti pUtus asa.2010,tAhun yG byk kEnangAn yG takkan akU lupAkan.dugAan yG dtg tidAk kurAng hebAtnya.Alhamdulillah,akU tEmpUh dGn sAbar & tAbah.akU akan jAdi lebih kuAt utk mEnghArungi tAhun bAru nAnti.yG pEntinG,akU tEtAp akAn mEnunggu dia.IMYSM dEar...=)

-->kEnangAn yAng mAnis akAn tErsemAt di hAti.tApi kEnangAn yAng pAhit amAt pAyah uNtuk diingAti.(GaDiS KaCa MaTa)

Wednesday, December 22, 2010

peLengkAp hidUpku



sy sGt sUkakan lagU iNi.khAs utk si dia,khUsus uTk si dia,hAnya utk si dia,istimEwa utk si dia.jUst fOr him.sEsunggUhnya sy sGt rindUkan dia.senyUmannya,gelak tAwanya,wAjahnya,segaLa-gaLa tEntAngnya.adAkah dia pun rindUkan sy?adakAh dia pUn rAsa apa yG sedAng sy rAsakan sekArAng ini?entAh la,Allah yG Maha Mengetahui.akU hAnya mAmpu dOakan yG tErbAik utk dia.IMYSM...

-->kwn2 kAta,JUJUR itU pEnting.tApi biLa dAh JUJUR disaLah anggAp puLa.maLah di tUduh bukAn2.hmm...

Saturday, December 18, 2010

mUngkin kaLau...

mUngkin kaLau akU tAk pErnah jUmpa dia,akU akAn bahAgia.mUngkin kaLau akU tAk pErnah kenaL dia,akU tAkkan mErana.mUngkin kaLau akU tAk pErnAh menyayAngi dia,akU tErsenyUm hAri2.mUngkin kaLau akU tAk pErnah mEnyintAi dia,akU akAn rAsa lebih tEnAng.tApi tAk gUna tu sEmua.pErkara dAh tErjAdi.nasi dAh jAdi bubur.akU hArus kUat mEnghAdapi sEmua ni.dAri duLu akU tAkut kehiLangAn dia.akU tAk pErnah bErhenti mEncuba,akU tAk pErnah bErhEnti bErubah dAri mAsa ke sEmAsa & akU tAk pErnah bErhenti bErdOa sUpaya hUbungAn ni kekaL hiNggA ke SYURGA.entAh kEnapa hAti akU rAsa sAkit sGt.sEsunggUhnya akU sGt mEnyayAnginya.akU tAk mAmpu nAk kehiLangAn dia.sbb akU dAh bErjAnji pd diri sEndiri.jAnji apa,hAnya akU yG tAhu.akU tAk pErnah maLu mEngAku dia speciaL one akU.maLah akU bAnggA mEnjadi speciaL one dia.mUngkin akU terLaLu bErhArap.mUngkin hAnya akU yG tErhegeh2 mEncari dia.akU ni hAnya tEmpAt pErsinggAhan dia di kaLa sUnyi.akU akAn tErus bErdOa & bErhArap iNi sEmua mimpi beLaka.mUngkin dia tAk pErnAh memAhami hAti akU.rAmAi yG bErkAta "Allah nAk kita jUmpa dGn orAng yG saLah duLu.bAru kita akAn jUmpa orAng yG betuL2 mEnyAyangi kita." tApi akU sGt mEnyAyAngi dia sAmpAi akU tAk hEnti bErfikir tEntAng haL yG berLaku.sEsunggUhnya akU tAk dApat mEnerima hAkikAt yG akU bukAn lg speciaL one dia.akU hAnya pAsrah & redhO dGn apa yG berLaku.mEski perit,akAnku hArunGi jua kEhidUpan yG pEnUh bErliku ni.dua2 ada bUat saLah.entAh la,akU dAh tAk mAmpu nAk bErfikir lg.sEmua angAn2 akU,impiAn akU utk hidUp bErsAma dia hinggA ke SYURGA,InsyaAllah,hAncUr bErkecAi sEperti hAti akU.mungkin tiAda jOdoh kAmi.akU dOakan yG tErbAik utk dia & mOga dia bAhAgia.cUkuplah akU mEngenaLi mereka yG sering mEnghAncurkAn hAti akU.lelaki hAnya tAhu mEnghancurkAn hAti perempuan.jAnji yG di tAbur,hAnya mAnis di bibir.MENYAYANGI SESEORANG TIDAK SEMESTINYA KITA HARUS MEMILIKINYA.akU sEring mEngungkApkan ayAt ini.finaLLy,ianya tErjAdi pd diri akU sEndiri.jAdi,tErbUktilah kebenAran ayAt tu.akU mengAku semua kesaLahan akU.akU hAnya insAn yG lemah.akU hAnya mahUkan seseorAng yG mAmpu mEmbimbinG akU ke jLn yG bEnAr.InsyaAllah,1 hAri nAnti pAsti mUncuL insAn tErsebUt.hAnya mAsa yG akAn mEnentUkan segaLanya.tApi akU tEtap bErhArap dia akAn kembaLi kEpadaku.entAh sAmpai biLa akU hArus mEnunGGu.hAnya mAsa yG akAn mEnentUkan segaLanya.yG pAsti,akU mAsih menyAyanginya sEpenUh hAtiku.biArlah dia kAta yG buruk2 tEntAng dirikU.hAnya Allah & diriku sEndiri yG mEmAhami isi hAtiku ini.akU tErima segaLa bAik bUruknya.mUngkin sUkAr utk orAng lain mEnerima bAik bUruk akU.akU tAk kisAh asalkan akU syG padanya.Ya Allah,kUatkanlah semAngatku,tAbahkanlah hatiku agAr akU bOleh mEneruskAn hidUp yG mAsih tErsisa iNi.akU inGin mEngejAr CINTAMU Ya Allah.hAnya CINTAMU sAja yG sUci & mAmpu mEnenAngkan seLuruh jiwaku yG mErana iNi.tegUhkanlah imAnku.amin...

-->saLah akU kErana terLaLu pErcayakan CINTA dia lebih dAripada CINTA Allah.
-->saLah akU kErAna terLaLu pErcayakAn JANJI dia lebih dAripAda JANJI Allah.
-->sEsunggUhnya CINTA Allah lebih sUci & JANJI Allah itU lebih pAsti.(GaDiS KaCa MaTa)

Yuna - Polaroid (OhChentaku Cover)




i reaLLy love tHis sOng.nAk trAnsLate lirik,jUst go to Google Translate ye.haha...

I'm calculating what's left inside me
When everything I left were my life and my dreams
And every time you were proud of what you were not
This is the truth and it'll be a history

I gave you everything, I gave up my life and they were all for you
you've ruined everything!
I gave you everything and I gave up my life
And they were all for you! (And they were all for you)

I wonder what went wrong, it became like this
When I'm not pretty sure (No, I'm not pretty sure)
After all the crossings we've been through,
it's not suppose to be like this. Why?
And every time you're fucking proud of what you're not
I hate the truth but still it'll be a history

I swear you will know this somehow
Before it's too late and dies
Realities are so complicated
I wish to see the truth shines brightly in your eyes

It's even for me, and even for you
Just try to understand...
You and me, yeah I remember,
Look how we were meant to be!

Friday, December 10, 2010

andAi akU......

bEberapa hAri ni akU byk bErfikir + strEss.fikiran bUntu,kEsihatan puLak tAk mEnentu.hAti tErseksa.hAnya Allah Maha Mengetahui apa yG sedAng akU rAsakan.tApi akU mAsih mAmpu tErsenyUm kErana ada 2 sAhabat yG sEring bUat akU kEtawa waLaupUn hAnya di fb.mEreka yG byk mEnasihati & membEri sOkongan kepada akU.kaLaulah akU boLeh melupAkan segaLa-gaLanya...=(

andAi akU tiAda lagi di sisimu,adAkah kamO akAn mEngingAti akU sepAnjAng mAsa?
andAi akU lalai,adAkah kamO akAn mEnyedArkanku?
andAi akU bErsaLah,adAkah kamO akAn mEnegUr kesaLahanku?
andAi akU hAnyUt,adAkah kamO akAn mEmbimbingku kembaLi ke jaLan yG benAr?
andAi akU sAkit,adAkah kamO akAn seLaLu disAmpingkU?
DAN
andAi akU pErgi dahuLu sebeLum kamO,adakAh kamO terUs menciNtAi akU sepErti mAna akU mEncintAimu seLama ini?

-->mAnusia pUnya pErasAan & hArapAn.jAngan sekaLi-kaLi hAncUrkan kedUa-duAnya.(GaDiS KaCa MaTa)

my hEaLth??

hurm...dOn't knOw whEre to stArt.lateLy rAsa tAk sedAp bdn btL.biLa mLm jE bdn pAnas semcm.sejUk pUn lain mcm.thEn,byk puLak krisis,msLh.dAh migrAin puLak.wAh,mcm2 akU sAkit.beLum kirA sAkit hAti lagi.hOhO...tApi stArt semLm akU tAk ada seLera mkn lgsg.biLa mkn jE rAsa nAk mUntah.ohh...dAmn!! whAt's wrOng wiTh me? sebeLum ni akU mkn ok jE.tApi yG tAk ok akU diarrhea(cirit-birit).akU mkn nAsi ok,seLera.tApi hAri2 akU diarrhea.kdG2 akU mkn byk pUn stiLL diarrhea & kDg2 tU air jE keLuar.sOmetHing gOes wrOng sOmewhEre la i tHink.bAk kAta bFf akU,Farah,mUngkiN pAnas tU.sO,i jUst keep hEr wOrds.mUngkin...tAmbahAn puLak,akU insOmnia.ggrrr...dAh penAt pAksa mAta ni pejAm,tApi tAk mAhu lena jGk.sedAr2 dAh sUbuh bAru akU lena.akU tAk tAhu apa yG tak kena dGn akU semEnjak dua mEnjak ni.sOrry weh,akU tAk jAga kEsihatan akU sEperti yG kOwg semUa hArapkan.sOrry Farah sbb sy abAikan kEsihAtan sy.frOm nOw on,akU akAn jAga kEsihatan akU dGn sebAik mUngkin.InsyaAllah...prAy fOr me.=)

-->akU redhO dGn ujiAn dAriNya.mUngkin ada hikmAh di sebaLik semUa ini.

Thursday, December 9, 2010

bAhAgiakAh akU??

hUrm...akU bAhAgia kE? yUp,akU mEmAng bAhAgia.bAhAgia di sAmping famiLy akU,sAhAbAt2 akU & HIM mAybe.evEn diA dAh tAk sAyang akU & tAk pErnAh sAyAng akU,akU tEtAp bAhAgia.sbb apa? sbb akU bAhagia kaLau mEreka sEmua bAhagia.ituLah kEbAhagiaAn akU.tErimA kAsih bUat sEmua.akU terluka,akU kEcewa,akU mErana,akU sAkit hAti.sEmua akU dAh pErnAh rAsa.tErima kAsih sekaLi lagi kEpada mEreka yG bUat akU bEgini.jGn risAu.akU mAsih mAmpu uNtUk sEnyUm.sEnyUman yG ikhLas.thAnks sGt2.

-->SenyUm itU sEdekAh.
-->SenyUm itU pEngUbAt segaLa dUka.
-->SenyUm itU mEmbUatkAn kitA lupa akAn segaLa kEsAkitan & mAsaLah yG kitA sedAng hAdapi.(GaDiS KaCa MaTa)

Friday, December 3, 2010

tribUte tO P. Ramlee

ohh,sy sGt mEminAti kArya2 Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.sesUnggUhnya beLiau seOrang peLakOn,pEngArah,penyAnyi yG sGt bAgUs.tiAda siApa yG mAmpu mEnAndinGi beLiau.kArya2 beLiau jUga sEpErti fiLem & lagU ciptAan beLiau sGt diminAti rAkyAt Malaysia.dAri duLu hinGga sekArang,fiLem & lagU beLiau mAsih mEnjadi ingAtan kita semUa.tAk jEmu mEnOntOn fiLem2nya & tAk bOsan mEndengAr lagU2nya.byk eLemen2 sEperti nAsihAt diselitkan di dLm lakOnan & jUga lagU beLiau.yG tErbAru,artis2 Malaysia mEmbuat Tribut To P. Ramlee.hAnya lagU Jeritan Batinku yG bErjAya menAmbAt hAtiku.akU teLah jatUh ciNta pd lagU itU yG dinyAnyikAn oLeh Azlan & The Typewriter.lagU yG teLah di INDIEPRESTASI.akU jEnis sUka layAn lagU2 bErgenre INDIE.duLu akU rAjin pErgi GIG di sEkitAr ipOh bErsAma tEman sekepaLaku,SITI FATIMAH NAYAN.tApi,skrg dAh jarAng.mAsing2 bz kErja & stUdy.bAck tO the tribUte,akU jAtuh ciNta dGn lagU itU.sGt,sGt,sGt sUka.hahaha...dAh bErapa kaLi uLang lagU yG sama.tAk jEmU der...enjOy k..!!!

-->Kaulah Lagenda...

video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...