Monday, June 15, 2015

Day 166 - Imah

Sebelum waktu itu sampai tepat, berulang-kali aku berdoa mengucap selamat--Allah selamatkan kamu.

Banyak yang perlu di'terima kasih'kan kepada kamu. Tapi, saya memilih untuk memanjangkan aksara-aksara itu pada Yang Maha Esa. Kerana Dia Maha Mengetahui segala isi hati saya.

Moga diperkenankan doa-doa kebahagiaan saya untuk kamu. Buat kamu. Hanya kamu. Yang sentiasa di sisi di saat kabut, kalut, serabut. Walaupun di awal dan akhir bicara, saya tetap diam seribu bahasa.

Moga bahagia milik kamu suatu hari nanti. Biar sementara kerana Dia janjikan selamanya di 'sana'. Dan kamu, bahagia saya di dunia sementara. Saya sayang kamu Lillahi Ta'ala.

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN, NORAZAMAH NOOR.

Kali ini, masih sama. Tidak dapat sambut bersama. Tiada ros putih. Tiada Resipi Rahsia. Yang kekal sama selamanya hingga akhir nyawa--kasihku sebagai sahabat dan sayangku sebagai kakak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...