Saturday, March 17, 2012

Aku, Mereka Dan Buah Mata Kucing


Rindu waktu itu. Dan aku rindu kemanisan buah mata kucing tu. Rindu saat melepak di tepi Padang Ipoh sambil menikmati keindahan dan kesejukan di waktu malam. Waktu itu juga aku mengetahui cerita yang terjadi kepada mereka. Aku bersimpati, namun aku masih asyik mengunyah buah mata kucing itu. Bukan aku tidak hiraukan mereka. Tetapi kemanisan buah mata kucing tu buat aku rasa nak makan je. Maklumlah, kegemaran dari kecil.

Jauh di sudut hati aku, aku sedih. Aku tak sangka semua tu terjadi kepada mereka. Tiada manusia yang tiada kisah silam. Aku juga ada tapi aku pendamkan saja. Hanya mereka saja yang tahu.

Saya yang bersalah dan menyebabkan hati kamu terluka. Saya sayangkan kamu dan kata-kata yang keluar dari mulut saya ikhlas dan tiada niat untuk mengguris hati dan perasaan kamu. Sehingga sekarang saya masih rasa bersalah atas kejadian malam itu. Saya minta maaf. InsyaAllah, jika diizinkan Allah, kita akan bersama seperti waktu dulu. Bersantai di waktu malam, menenangkan fikiran sambil makan buah mata kucing dan baling biji mata kucing ke tengah jalan. :D

Tiada kanak-kanak yang tidak pernah mengalami luka di lutut. Begitu juga hati. Tiada hati yang tidak pernah terluka. (Gadis Kaca Mata - Mac 17, 2012)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...