Thursday, May 31, 2012

Jambatan Kejayaan

IMG_7197

Kejayaan yang masih samar-samar. Bukan tidak yakin tetapi terlalu banyak kesilapan dan dugaan yang berjaya menarik aku hampir ke lembah kegagalan. Aku ingin berjaya tetapi masih ada sesuatu yang menghalang aku.

IMG_7215

Biarpun berat kaki melangkah, aku cuba bertatih seorang diri sambil memaut pada semangat yang masih ada untuk mengejar impian kedua orang tuaku. Aku tahu ada sesuatu yang lebih baik menanti aku di sana.

DSCN6681 copy

Si Merah, walaupun tidak bernyawa, aku tetap bahagia di sampingnya.
Doa aku sentiasa bersama para sahabatku. Maaflah andai kamu semua merasakan bahawa aku meminggirkan kamu. Sesungguhnya aku sendiri berada di dalam kesempitan masalah di mana aku sendiri tidak mampu untuk menyelesaikannya. Maaf jika kelakuan dan tutur kata aku mengguris perasaan kamu semua.

Dalam diam aku risau. Dalam diam aku rindu. Dalam diam aku sayang. Dalam diam aku sedih. Dalam diam aku berdoa. Dalam diam aku perhatikan. Dan dalam diam aku cuba menjauhkan diri. Mungkin diam itu akan membawa kebahagiaan kepada diri kamu. (Gadis Kaca Mata - Mei 31, 2012)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...