Monday, February 11, 2013

Walk Away Or Stay?

IMG_0163

It's not about love. It's about life. It's about me, you and all of us. We share the same air. But, we never know each other stories.

Tiada manusia yang tak pernah gagal. Gagal dalam peperiksaan, gagal dalam bercinta, gagal dalam mengejar cita-cita hidup dan banyak lagi. Dari kegagalan kita belajar untuk mencapai kejayaan. Dari kecil kita sering jatuh sewaktu mula berjalan. Namun, kita gigih dan bangun semula sehingga dapat berlari. Itulah kehidupan. Ada saatnya kita susah kemudian senang. Ada saatnya kita jatuh kemudian bangkit semula. That's the cycle of life.

Persoalannya sekarang, apakah kita cuba bangkit dan cuba berjalan semula selepas jatuh terduduk? Terpulang kepada kamu untuk memilih. Allah telah tetapkan takdir kita semua. Bukan semua orang yang lulus itu tak pernah gagal. Dan bukan semua orang yang gagal itu tiada peluang untuk lulus. Aku? Ya, aku pernah gagal. Tetapi, sekarang aku sedang berusaha untuk mencapai cita-cita aku. In sha Allah. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Aku hanya merancang. Allah yang menentukan segalanya. Doakan untuk aku. Permudahkan segalanya, Ya Rabb.

Allah, Allah, Allah. Ingatlah, kita masih ada Dia. Mengadulah, menangislah di hadapan Dia. Usah malu. Apa yang terpendam, luahkan. Jika tidak diluahkan sekali pun, Dia tetap tahu apa yang ada dalam hati kita. Be strong. He already prepared something better for us in future. Please, don't stop trusting Him. He knows everything. Believe in Him. In sha Allah, He will gives you someone better and good future.

Don't just stay. Move on. Walk away from the past. Make a good start. Allah tidak akan memberi dugaan kalau kita tak mampu nak hadapi. Dia beri dugaan mengikut kemampuan kita. Tidak kurang dan tidak lebih. Dia Maha Mengetahui bahawa kita sebenarnya mampu. Berserahlah. Mohon pada Dia agar hati kita tabah dan kuat mengharungi setiap dugaan dan ujian dariNya.

It's hard to move on. But, it gets harder if you never take even a step forward. (Gadis Kaca Mata - February 10, 2013)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...