Wednesday, February 27, 2013

Neraca Cinta


Sudah tiba masanya aku move on. Ya. Akulah gadis yang tidak pernah move on selama 2 tahun kerana masih mencari, menunggu dan mencintai dia. Akulah gadis bodoh itu. Gadis yang sering memberi kata-kata semangat kepada mereka untuk move on tetapi aku sendiri tidak pernah seinci pun berganjak dari kenangan aku. Tidak pernah !

Neraca cinta yang aku cipta sendiri. Ianya tidak seimbang. Kurangnya 1 hati. Sedaya upaya aku campak semua kenangan agar ia seimbang. Namun, semuanya sia-sia. Ia tidak bergerak walau sedikit. Hidup di dalam kenangan antara aku dan dia. Mengharap pada yang tak pasti dan tak sudi. Dari awal aku pernah berjanji, selagi dia belum sah bergelar suami orang, aku akan tetap berdiri pada paksiku. Kini, dia sudah pun bergelar suami. Walaupun aku telah berjanji dialah lelaki terakhir dalam hidupku. Namun, janji tinggal janji kerana aku tidak mampu lagi untuk kotakannya. Sudah tertulis di Lauh Mahfuz tiada jodoh antara kami. Aku redha.

Kini aku boleh bergerak pada paksi-paksi lain. Melihat sekeliling dan mencari kunci hati yang telah lama aku buang. Andai ada sang Adam menjumpai kunci itu, maka dialah penghuni hati ini. Tiada lagi neraca cinta. Sedaya upaya aku cuba angkat dan buang ke dasar laut. Tertusuk di dasar bumi. Kerana ia sudah tiada fungsi lagi.

Like lullabies you are
Forever in my mind
I see you in all
The pieces in my life
Though you weren't mine
(Yuna - Lullabies)

You don't know how I feel. Hold my hand and walk with me. I'll show you the real me, my pain, my memories and my dreams. Then, you can judge me. Guide me, Ya Rabb. It's too painful. In sha Allah, I'll be okay. Thanks to my bestfriends. You are my strength.

There is a place I need to find 
And need to be there in time 
Don't try to over and out lies 
I'm just a girl who fighting her time
I'm so much stronger 
They will need to listen to what I have to say 
There's a bigger sea for a girl like me 
When I come back and trying to show some love
(Yuna - Mermaid)

Selamat Pengantin Baru, MAAR. Semoga kamu bahagia dunia dan akhirat. Saya bahagia dapat mengenali kamu selama 3 tahun. Saya tahu, kamu akan bahagia bersama pasangan hidup yang kamu nikahi. Hanya doa dari jauh dapat saya pohonkan kerana saya dapat tahu berita perkahwinan kamu dari kawan saya sendiri. Tahniah, sayang... :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...