Tuesday, November 8, 2011

Dilupakan atau Melupakan?

Sedih bila orang kesayangan kita tiada di sisi sewaktu kita memerlukan mereka.Sedih bila orang kesayangan kita semakin menjauhkan diri dari kita.

Itu semua lumrah kehidupan.Aku pernah rasa semua tu.Aku sedih tapi aku diamkan saja.Aku bukan segala-galanya bagi dia.Dulu mungkin ya,tapi sekarang tidak lagi.Mungkin aku sudah dilupakan.Mungkin...

"Saya tahu janji-janji kamu bakal dimungkiri.Tapi saya tetap percayakan janji-janji itu."

Aku hanya mampu termenung depan laptop sambil mendengar lagu yang sama berulang kali.Kesedihan di hati ini hanya Allah yang tahu.Aku hanya memandang dia dari jauh.Sampai sekarang aku masih menunggu berita dari dia.Aku masih menanti mesej dari dia.Dia tidak memberitahu bila dia sampai.Aku malas nak tanya sebab aku tahu mesej hanya delivered kepada dia tapi tak delivered kepada aku.Sedih?Tak perlu aku ceritakan sedih aku kepada sesiapa pun kerana aku tahu tiada siapa yang akan mendengar.

"Kerana terlalu mahukan orang-orang kesayangan aku bahagia,aku lupa bahawa aku sedang berduka lara.Aku sebatang kara.Tak ada siapa nak dengar luahan hati aku,masalah aku."

Mereka datang dan pergi.Tapi yang kembali hanya segelintir saja.Yang pergi terus pergi tanpa menoleh ke belakang lagi.Sehingga tidak mahu melihat wajah ini lagi.Aku pasrah,aku redha.Itu semua sudah ditakdirkan.Mereka pergi tetapi Allah gantikan dengan orang lain yang lebih baik dari mereka.Esok genap 9 bulan perkenalanku dengan Bintang.Dulu tak sanggup berjauhan dengannya.Tapi kini,aku sudah biasa.Bukan aku yang jauh tapi dia yang semakin menjauhkan diri.Itu apa yang aku rasa.Tak tahulah apa yang dia rasa.Semoga silaturrahim ini kekal hingga akhir hayat.InsyaAllah.

"Jangan menabur janji kerana di akhir nanti kamu akan memungkirinya.Jangan berjanji bahawa kamu takkan pergi kerana di penghujung nanti kamu tetap akan tinggalkan diriku.Jangan berkata bahawa sayalah segalanya bagi kamu kerana kelak saya bukan siapa-siapa lagi bagi kamu."

Ya,aku seorang yang emosional.

08-11-2011 02-02-28
Tak ramai yang view info.Mereka lebih gemar view wall dan photo.Itu apa yang aku rasa. ^_^

-->Aku rela dilupakan.Tapi aku tak sanggup untuk melupakan.(Gadis Kaca Mata - November 8,2011)

1 comment:

  1. Sabarlah.... Di lupakan atau melupakan adalah Lumrah manusia... Anggap sahaja lah ini dugaan dari tuhan untuk menguji keimanan kita kepadaNya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...