Monday, April 29, 2013

Penghujung April

Menangis. 2 perkara yang membuat aku menangis. Kedukaan dan kebahagiaan. Tiada apa yang mampu aku ungkapkan tentang 2 perkara itu. Hanya Dia Maha Mengetahui segalanya. Hebat perancangan yang Dia aturkan. Aku akur dan aku pasrah. Dalam duka, Dia hadiahkan kebahagiaan buat diriku. Walaupun hanya menumpang rasa bahagia mereka. Ya, mereka. Aku masih begini. Tetap dengan rasa kekal itu. Dan tetap berduka dengan kisah lalu. Aku...masih mampu tersenyum. :)

Aku bahagia melihat orang-orang kesayanganku bahagia. Dan ketiga-tiga mereka kini bahagia. Alhamdulillah. Kalian tahu siapa diri kalian yang aku maksudkan BERTIGA itu. Ya, kamu bertiga. :)

Pernah aku tuturkan kata hati. Aku akan sentiasa ada dan cuba membahagiakan orang-orang kesayanganku selama mana aku mampu. Dan bila mereka menemui kebahagiaan yang mereka cari, aku akan berlalu pergi dalam kesamaran cahaya untuk mencari kebahagiaan aku sendiri. Itu...janji aku.

Ingin aku kembali ke pantai itu. Aku ingin dibuai sekali lagi dengan alunan ombak yang mendendangkan lagu ketenangan. Suasana kampung yang mendamaikan. Jauh dari hiruk pikuk bandar. Walaupun dihujani oleh warga asing berpakaian separa bogel, berpimpin tangan, berpelukan, bersantai di tepi pantai, itu tidak pernah menjadi masalah bagiku. Aku hanya inginkan...ketenangan.


Aku pergi dalam keadaan berduka. Dan aku harap, bila aku pulang, aku pulang dengan senyuman. Biarpun senyuman pada wajah aku yang sudah kaku. (Gadis Kaca Mata - April 29, 2013)

1 comment:

  1. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...