Wednesday, February 25, 2015

The Fault In Our Stars

The Fault In Our Stars.

Mengharapkan cerita ini sesedih sinopsis yang aku baca. And I end up crying out loud. Dah la feeling tengok seorang diri waktu tengah malam. Syahdu. Pilu. Lama tak tonton filem sedih macam ni. Hambik kau, nangis !

Tidak selamanya bahagia itu milik kita.

Cliche kan. But, that's the truth. Tak semestinya yang kita cinta itu jodoh kita. Dan tak mustahil yang kita benci itu sebenarnya jodoh dari Tuhan. *mengelamun

Aku sedar satu perkara pagi ini. Bila minda diketuk hebat seorang sahabat--lupakan yang sudah pergi. Kita tak tahu kewujudan status dia. Adakah masih lagi sendiri atau sudah berbini. Hanya kerana janji, aku makan hati sendiri. Hanya kerana janji, aku tutup pintu hati. Hanya kerana janji, hati mati.

Duhai sang arjuna, datanglah dan tiupkan nyawa buat hati mati ini. Kerana aku sudah tiada rasa lagi.

Maaf. Aku sudah melakukan kesilapan yang tidak patut aku lakukan. But, I chose this path. I have to deal with it. Dan sekali lagi, minda diketuk hebat sang sahabat--you have to try. Oh, I'm trying darling. I'm trying... Saya menangis setiap kali mengingatinya. Susahnya seorang Fareeza bila berhadapan dengan perasaan bebal babi ini. Yang tidak mahu mengerti hati sendiri.

I'm trying...

Sesungguhnya aku rindu nak lihat bintang bersama kesayangan. Hanya memerhati kerlipan bintang tanpa sepatah kata. Kerana saat itu kami sangat tenang. Setenang air di lautan. Hanya bergelora apabila ditiup angin sepoi-sepoi language. Bahagia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...