Friday, April 27, 2012

DIA Saksi Aku

IMG_1823 copy

Pokok mati ini tetap teguh berdiri. Waktu pokok ini masih berdaun rimbun, manusia seronok berteduh di bawahnya. Bila kesemua daunnya gugur, manusia mula merungut tidak dapat berteduh di bawahnya kala mentari memancarkan cahaya teriknya. Pernahkah kamu berfikir akan kebaikan pokok tersebut? Kenapa sering merungut dan hanya mencari kesalahan pokok itu?

Benar atau salah, hanya Dia yang tahu. Apa yang aku lakukan, Dia saksi aku. Siapa kamu hendak menjatuhkan hukuman ke atas diri aku? Menjatuhkan aku sama seperti kamu menjatuhkan maruah diri kamu sendiri. Aku dah lupakan tetapi kamu masih nak bersengketa. Macam budak sekolah.

Jangan sampai perangai kita turun kepada anak-anak kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...