Tuesday, August 23, 2011

Heartless

Yes,I'm heartless person.Lama sangat pendam perasaan marah,lama sangat pendam masalah,lama sangat pendam sakit hati.Dah tak ada tempat nak mengadu macam dulu.Bintang dah tak ada.Kawan-kawan pun macam chipsmore.Kejap ada kejap tak ada.Di penghujung Ramadhan ni la aku diuji.Ya Allah,aku tidak setabah perempuan lain.Aku hanya belagak seperti kuat tapi dalam hati aku sentiasa menangis.Tiada siapa tahu perasaan aku melainkan Engkau,Ya Allah.

"Setiap hari nangis.Tapi tiada siapa yang tahu."

Mana mereka di kala aku sedang berduka lara.Mana mereka di kala aku memerlukan untuk meluahkan perasaan.Mana mereka??Hah,sedih pun tak guna.Susahnya nak dapat kawan yang ada waktu kita susah dan senang.Yang ada semua waktu kita senang je.Waktu susah semua hilang,buat hal masing-masing.Oh,aku dah biasa begini.Dari dulu aku dah biasa diperlakukan begini.Thank you so much.Aku bersyukur kerana aku berpeluang merasa gembira bersama mereka.Walaupun seketika aku tetap bersyukur.Terima kasih kawan-kawan.

"Kehadiran korang buat aku gelak dan senyum sepanjang masa.Terkadang sakit hati dengan korang tapi aku tak pernah ungkit.Sebab aku tahu susah nak dapat kawan macam korang semua.Thanks."

Sekarang,aku terasa nak sakitkan hati semua orang.Aku malas nak jaga hati orang yang selalu sakitkan hati aku.Even aku malas nak ingat tapi entah kenapa aku jadi macam ni.Aku MALAS sangat nak fikir pasal mereka yang tak pernah nak fikir pasal hati dan perasaan aku.Aku seorang diri pun boleh hidup.Aku sakit hati semua tak peduli.Tapi bila aku sakitkan hati mereka ada yang sentap.Aku yang sakit hati still boleh go on.Kenapa mereka tarik muka dengan aku?

"Orang buat aku tak apa.Tapi aku tak boleh buat orang.Orang buat aku sakit hati,aku diam je.Tapi bila aku tersalah sikit,orang dah sentap dengan aku.HEBAT sungguh.Thanks."

Thanks Cikgu.Saya akan ingat pesan Cikgu.

-->Hati sendiri tak mampu nak jaga apatah lagi hati orang lain.(GaDiS KaCa MaTa - Ogos 23,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...