Wednesday, October 5, 2011

Kurang Ajar

Siapa kurang ajar?haha.Tak ada siapa pun.Actually tak tahu nak letak tajuk apa untuk entry kali ni.hehe.

Bercerita pasal 'social networking',mesti ramai yang fikirkan Facebook,Twitter.Ni saja yang famous pun kan.Kadang-kadang seronok tengok status dan komen-komen.Ada yang lucu,sedih,gaduh pun ada.Aku biasalah dengan status 'pedas' aku.Kalau tak faham juga aku tak tahulah nak cakap apa.haha.

"Semak weh dengan status korang yang suka mencarut,memaki hamun,mengejek,mengumpat rupa orang lain."

Manusia tak ada yang sempurna.Ok,aku akui tu.Aku pun tak sempurna.Tapi janganlah sampai buat status mengejek,mengumpat rupa paras seseorang.Bukan ke Allah yang mencipta rupa kita semua.Kita ejek,perli,kutuk rupa paras seseorang umpama kita ejek,perli dan kutuk Allah.Aku tak sebaik mana tapi aku masih tahu membezakan yang mana baik untuk dijadikan teladan dan yang mana buruk untuk dijauhkan.

"Manusia senang melakukan dosa daripada melakukan sesuatu yang mendatangkan pahala."

Paling seronok berbalas status secara menyindir.haha.I admit I've done that silly things.Maaflah kepada yang terasa.Sesungguhnya yang baik datang dari Allah dan yang buruk datang dari diri aku sendiri.Maaf banyak-banyak.At least,aku tak adalah nak kata orang tu BODOH sebab buat status macam tu.Aku respect lagi adalah sebab masing-masing berani.haha.

Terpandang profile si polan ni.Si polan kata jangan tulis dekat wall kalau tak puas hati.Wah,marahnya dia.Lepas aku terfikir siapa yang bodoh.Rasa-rasa macam si polan ni yang kurang bijak.Itu wall dia,suka hati dialah nak buat status apa pun.Bukan kena bayar pun.Mark Zuckerberg pun tak marah.haha.Depends la orang tu nak buat apa pun dengan Facebook dia.Kenapa perlu marah?Nampak sangat terasa.lalalala~

"Lepas ni aku buat status baik-baik je la.Tak nak sindir-sindir dah.InsyaAllah."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...