Saturday, October 8, 2011

Si Merah Jalan-jalan

Hari ini aku bawa Si Merah jalan-jalan.Ikut budak-budak rumah pergi jalan-jalan dekat Greentown Mall,Ipoh.Sempatlah juga snap beberapa gambar.Suka dengan Si Merah.Mesti dia seronok dapat jalan-jalan lihat dunia kan setelah sekian lama dalam kotak.

"Ya,mulai sekarang,ke mana saja aku pergi,Si Merah akan setia di sisi."

Aku tak ada boyfriend yang nak happy kan aku.Jadi,Si Merahlah jadi hubby aku.Dulu AGN lah hubby aku.Susah senang,hujan panas aku dengan AGN saja.Aku sayang AGN.Dah 3 tahun dia setia bersama aku.Dia sakit aku susah hati.Dia sihat aku senang hati.Alhamdulillah,AGN masih setia sampai ke hari ini.Sekarang ada Si Merah pula.Tapi Si Merah tak boleh kena hujan.Demam dia nanti.AGN dan Si Merahlah peneman aku di kala aku sunyi.AGN dan Si Merahlah yang membuat aku senyum tanpa henti.Alhamdulillah.

"Walaupun ia tidak bernyawa,namun aku masih tetap tersenyum lebar.Jika aku suka sesuatu benda tu,bila dah dapat aku akan senyum saja.Itulah aku."

Sejauh mana kaki melangkah,sejauh itu juga Si Merah dan AGN setia di sisi.Mereka tidak bernyawa tapi aku tetap menjaga mereka seperti mana mereka menjaga aku.Aku takkan lupakan jasa mereka.

Asal keluar bertiga mesti seorang wajib nyanyi 5 lagu.Seronok keluar dengan korang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...