Tuesday, April 19, 2011

The Memories


I wish I could turn back time.But I know I can't.

(i)

Tiba-tiba terkenang kenangan lama.Saat diri ini disayangi & dicintai olehnya,aku buta.Aku tak nampak semua itu.Sehinggalah dia muncul kembali setelah sekian lama & meluahkan isi hatinya.Waktu itu baru aku tahu,aku telah terlepas lelaki yang sangat baik.Dia sanggup tunggu aku sampailah aku sambung diploma.Saat itu aku sudah pun berpunya.Aku tak pernah menyalahkan dirinya atas kelewatannya meluahkan perasaan kepada diriku.Malah aku bersyukur kerana aku tidak bertepuk sebelah tangan.Cuma tiada jodoh antara kami.Aku juga menyayangi & mencintai dirinya dalam diam.Aku takut untuk meluahkan perasaan kepadanya.Malu itu sudah pasti.Dan aku takut jika cintaku ditolak waktu itu.Itu semua cuma tinggal kenangan.Yang pasti dia pernah bahagia dengan pilihan hatinya.Aku juga begitu.Aku doakan agar dia bahagia dengan siapa saja yang bertakhta dihatinya.Kalaulah aku dihatinya lagi.hm...

(ii)

Di saat diri ditinggalkan olehnya,dunia ni rasa gelap saja.Seperti tiada apa lagi yang tinggal untuk diriku.Dia pergi begitu saja.Puas aku cari dia,tapi tak jumpa.Hinggalah dia mengatakan bahawa dia akan pulang semula ke kampung halamannya untuk kerja yang baru dia dapat.Pilu hatiku bila mendengar suaranya mengatakan dia akan pergi.Hanya Allah yang tahu akan perasaan aku di saat itu.Seperti hendak jatuh handphone yang aku pegang.Waktu itu aku hanya berdoa agar ditabahkan hatiku.Sehinggalah ke hari ini aku tidak dapat menghubungi dirinya.Adakah dia sudah melupakan aku 100%?Sukar untuk aku menjejaki dirinya lagi.Dia betul-betul telah pergi tinggalkan aku seorang diri di kota Ipoh ni.Dia telah meninggalkan aku bersama kenangan-kenangan kami sepanjang 3 tahun perkenalan kami.Sampai hati kamo.Saya sangat rindukan kamo.Kenapa mesti buat saya macam ni?Kalaulah kamo depan mata saya,saya nak cakap depan kamo yang saya sangat-sangat rindukan kamo.I miss you dear...=(

(iii)

Nama dia selalu muncul di skrin handphone aku.Aku tahu aku telah tinggalkan dia dulu.Bagi aku cinta masa di sekolah semuanya cinta monyet.Tak tahu pula dia cari aku sampai sekarang.Dan dia masih menagih kasih sayangku.Apa yang perlu aku lakukan?Ada yang mengatakan bahawa sayangilah orang yang sayangkan kita.Cubalah bayangkan,sudah hampir 5 tahun kami putus,tiba-tiba nak aku sayang dia semula.Hey,kemonlah kemon.Manalah aku nak cari balik kasih sayang aku yang telah lama terkubur?Hati aku tiada siapa-siapa dah sekarang ni.Aku hanya anggap dia sebagai kawan aku saja.Not more than that.Aku tak nak hancurkan hati dia lagi.Cukuplah sekali.Dia lelaki yang sangat baik.Dia berhak dapat yang lebih baik dari aku.

(iv)

Sekarang,aku hanya ada family,adik-adik & kawan-kawan saja.Merekalah segala-galanya bagi aku sekarang ni.Aku akan bersama mereka tak kira susah atau senang.Terima kasih semua.Sokongan & dorongan kalian semua membantu menaikkan semangat saya yang kian luntur ini.Saya sayang kalian semua.Hanya Allah yang mampu membalas segala jasa baik kalian.

-->Di saat sayang kian mekar,sengsara akan datang.Di saat sengsara melanda,sayang hilang entah ke mana.(GaDiS KaCa MaTa - April 19,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...