Saturday, September 17, 2011

Allah Maha Mengetahui

Allah Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui.Segala yang terjadi ada hikmah disebaliknya.Aku redha.Aku pasrah.Semua yang terjadi pasti ada hikmah tersendiri.Dulu aku pernah bahagia.Kebahagiaan yang aku kecapi selama 3 tahun itu diakhiri dengan perpisahan yang takku duga.Aku tak pernah pinta perpisahan itu berlaku.Namun,takdir telah tertulis bahawa aku dan dia tiada jodoh.Kehidupan aku berubah sekelip mata selepas ditinggalkan.Aku jadi murung dan sering meratapi pemergian dia.Sehingga aku lupa akan kewujudan Allah.Hinanya aku waktu itu.Aku sering menangis tanpa hiraukan siang dan malam.Hidupku jadi tidak teratur.Aku tewas.Aku tewas dengan perasaan aku sendiri.

"Tersedar aku dari lamunan dan terus beristighfar.Bodohnya aku kerana tidak menyedari kehadiran Allah di kala aku susah mahupun senang."

Sehingga kini aku masih tidak percaya dia telah pergi tinggalkan diriku.Dan sehingga kini juga aku masih menunggu dia kembali.Ahh,bodohnya aku.Kenapa mesti aku tunggu dia sedangkan dia dah lupakan aku dan buang aku jauh dari hidupnya?Lama aku merana.Lama aku bersedih.Lama aku menangis.Lama aku berduka.Hampir kesemua senyuman,gelak tawa dan kerianganku adalah PALSU belaka.Sudah lama aku tidak ketemu semua itu sejak kehilangan dirinya.Aku SEPI.

"Aku belagak gembira kerana aku tidak mahu orang sekeliling tahu keadaan sebenar aku.Biarlah aku dan Allah saja yang tahu segala yang tersurat dan tersirat di hati ini."

'Allah menemukan kita dengan orang yang salah sebelum temukan kita dengan orang yang betul.' Ayat ni buat aku terdiam seketika.Sesungguhnya Allah dah tetapkan jodoh kita dengan siapa.Dalam percintaan pasti ada pasang surut.Aku redha andai dia bukan jodoh aku.Aku berdoa agar Allah temukan aku dengan lelaki yang mampu membimbing aku ke jalanNya,jalan ke syurga.Aku bukanlah gadis yang baik dan aku juga bukanlah gadis yang jahat.Aku hanya gadis biasa yang tak pernah terlepas dari melakukan dosa.Allah Maha Mengetahui segala-galanya.Ajal maut,jodoh pertemuan.Semua itu Dia yang tentukan.Sehebat mana kita merancang,Allah saja yang tentukan.

"Kun faya kun."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...