Saturday, September 24, 2011

Kata-kata Dusta

Dia pernah beritahu dia sayangkan aku dari kecil.Kami berkawan dari tadika.Semua kata-kata dia aku simpan elok-elok dalam hati ni.Sampai sekarang aku masih ingat bait-bait cintanya.Aku baru ingin menyelami isi hati dia.Tapi entah kenapa dia diam seribu bahasa.Bukan main lagi nak rapat dengan aku.Bila aku baru nak bagi respon positif,dia pula yang pergi.Pergi tanpa sebarang sebab.Dan sampai sekarang aku masih tak tahu apa salah aku.Setahu aku tak ada pula aku buat apa-apa salah.Tapi dia pergi macam tu saja.Bila ditanya,dia tak bagi jawapan.hm.Nampaknya bukan jodoh aku.

source : http://mysticalskepticalme.blogspot.com/2011/02/hello-and-love-to-all-my-readers-happy.html

Aku masih ingat ayat-ayat manis dia.Dia kata sanggup tunggu aku sampai habis belajar.Dia tunggu aku dah lama.Ok,aku pun percaya.TAPI...........Sekarang dia dah berpunya.Habis,kenapa luahkan semua tu dekat aku?Ingat aku ni perempuan yang senang kau nak buli.Konon sayang aku dari kecil.Konon tunggu aku dah lama.Ah,lelaki semua sama saja.Manis hanya di bibir.Tapi dalam hati tak pernah ikhlas.Apalah nasib aku dipermainkan lelaki yang bajet HOT macam kau.heh.

"Aku dipermainkan atau aku yang bodoh kerana percayakan lelaki?"

Mak,sampai hati dia buat Baby macam tu.Apa salah Baby?Baby tak sakitkan hati dia langsung Mak.Baby baru nak sayang dia.Dia dah tinggalkan Baby.

"Belum sempat aku ungkap perkataan SAYANG,dia dah berlalu pergi.Mungkin dia bukan jodohku."

Rasa nak menangis bila stalk Facebook dia.hm.Tak ada jodoh.Nak buat macam mana.Sekarang tak mau percaya kata-kata lelaki lagi.Tambah-tambah dari mulut dia yang macam @#$%^&* tu.haha.Kemon Baby,wake up!! Jauh lagi perjalanan.Tak mati pun kalau tak ada kekasih hati buat masa sekarang.Fokus dan habiskan ijazah dulu.InsyaAllah kalau ada jodoh tak ke mana.Cuma sekarang bukan masanya untuk aku mencari kasih sayang seorang lelaki.Aku hanya mencari keredhaan dan cinta dariNya saja.

"Semoga kamo bahagia bersama pilihan hati.Janganlah hancurkan hati dia sebagaimana kamo pernah menghancurkan hati kawan baik saya suatu ketika dulu.Saya sayang kamo tapi sayangnya tak kesampaian.Mungkin saya bukan tulang rusuk yang kamo cari.Semoga bahagia,sayang."

-->Kehilangan mereka yang pernah menjadi sebahagian dari hidup kita mengajar kita untuk lebih bersyukur dan menghargai mereka yang masih ada di sekeliling kita.(GaDiS KaCa MaTa - September 24,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...