Tuesday, September 27, 2011

Always Be There

So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Cause, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart
So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there
(Maher Zain - Always Be There)

Aku hanya manusia biasa.Aku manusia yang sentiasa mengharapkan bantuan dari Allah.Susah senang aku DIA yang tahu.Aku ingin sentiasa berada dengan orang-orang kesayanganku.Tak kiralah diwaktu mereka senang mahupun susah.

"Aku tak mampu buat begitu.Namun doa aku sentiasa mengiringi mereka.Merekalah kesayanganku."

Waktu senang ramai yang dekat.Waktu susah ada berapa kerat je yang tolong.Itu lumrah kehidupan.Senang sama-sama,susah sendiri-sendiri.Tak ada manusia yang sempurna.Aku tak mungkin selalu ada untuk mereka.Tapi aku selalu doakan kesejahteraan,kesenangan dan kebahagiaan untuk mereka.Walaupun aku jauh,doa sentiasa aku iringkan bersama mereka.

"Allah itu Maha Mengetahui."

Aku sayangkan mereka.Bila senang mereka ada di sisi.Bila susah mereka masih setia di sisi.Aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat seperti mereka.Kami merasa susah senang bersama-sama.Tiba-tiba aku teringatkan si dia.Rindu padanya.Dulu aku sering merasa susah senang bersamanya.Kami tak pernah merungut akan kekurangan sesama sendiri.Bahkan kami bersyukur kerana dapat berkongsi kebahagiaan bersama.Tapi itu semua hanyalah sementara.Jodoh kami tak berpanjangan.Allah sudah sediakan yang terbaik untuk kami berdua.Aku bersyukur dapat mengenali dirinya.

"Allah sentiasa ada untuk hamba-hambaNYA tak kiralah di waktu susah atau senang,sedih atau gembira,kecewa atau bahagia."

-->Allah sentiasa ada untuk kita diwaktu kita memerlukanNYA.DIA tak pernah jemu mendengar doa kita.Malah DIA memakbulkan doa hamba-hambaNYA.Kita saja tak sedar akan kewujudan DIA di sisi kita selama ini.(GaDiS KaCa MaTa - September 27,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...