Thursday, January 5, 2012

Kamu, Kamu dan Kamu

Kenapa kamu asyik menjelma saja? Kenapa kamu tak pergi jauh dari saya? Kenapa datang mengganggu saya lagi? Bukankah kamu yang tinggalkan saya? Kamu suka ke lihat saya sedih, menangis, muram? Saya tak suka begini. Kamu buat saya terseksa, tahu tak?!

Tergamaknya dirimu menghiris hatiku
Tidakkah di hatimu punya perasaan
Sampainya hatimu meninggalkan aku
Di manakah janjimu yang setia
(Spring - Sampai Hati)

Jangan salahkan saya sebab tak dapat lupakan kamu. Bukan ini yang saya mahukan. Saya nak sangat lupakan kamu. Tapi, setiap kali saya cuba lupakan kamu, bayang kamu pasti akan muncul. Saya hampir melupakan kamu. Tetapi, bila saya terpandang mesej-mesej lama dalam fon, saya jadi rindu. Saya tak nak padam mesej-mesej tu. Umpama saya memadam kenangan kita. Biarlah saya simpan kenangan-kenangan indah itu. Untuk tatapan saya bila rindu. Boleh tak kamu ajar saya bagaimana cara untuk melupakan kamu? Kamu kan dah berjaya lupakan saya.

Berulang kali ku mencuba
Memujuk hati
Lupakan semua
Kenangan...
Namun mimpi bertemu lagi
Di saat engkau tiada di sisi...
(Ella - Sepi Sekuntum Mawar Merah)

Saya tak menangis sebab kamu. Tapi saya menangis sebab tak dapat lupakan kamu. Saya tiada lagi dalam kamus hidup kamu. Oh, sebut pasal kamus kan. Kamus kamu yang saya pinjam lupa nak bagi kamu balik. Macam mana nak bagi, kamu asyik mengelak dari saya. Saya nak jumpa kamu sebab nak pulangkan kamus kamu. Bukan nak peluk cium kamu pun. HARAM tahu!

Selangkah engkau pergi seribu langkah aku mengejarmu
Sekelip mata engkau hilang seluruh pelusuk ku cari
Setinggi mana engkau membawa diri akan aku daki
Sedalam mana kau cuba menyembunyi akan ku selami
(Anis Suraya - Cinta Tersimpul Rapi)

Buat kali terakhir, saya ingin mendengar suara kamu. Sekali pun jadilah. Biarpun sekadar ucapan HAI. 3 tahun saya bersama kamu. Bukan mudah untuk saya melupakan dan tak mudah juga untuk saya jatuh hati kepada lelaki lain. Sebab hati ini masih milik kamu. Tolong pulangkan semula hati saya. Kalaulah saya boleh bunuh kamu dan tanam kamu belakang rumah saya, kan bagus. Hari-hari saya ziarah kamu. Hari-hari saya baca surah Yasin untuk kamu. Hari-hari saya tabur bunga tahi ayam dan siram dengan air paip. Saya letak signboard siap-siap dekat kubur kamu. So, nanti lori sampah datang kutip sampah, dia tahu ada kubur dekat situ. Kalau tak buat macam tu, nanti dengan kubur kamu sekali dia angkut masuk dalam lori sampah.

Dengan nada lagu dan irama
Ku luahkan jua rasa kecewa
Semoga kau dapat mendengarnya
Semoga terbuka pintu cintamu
(Awie - Ukiran Jiwa)

DSC00013

Ini hadiah birthday saya yang pertama dari kamu. Setiap malam sebelum tidur saya letak bear ni dekat sebelah saya. Esok pagi bangun tidur tengok bear dah jatuh dari katil. Eh, saya tidur tak buas la. Mungkin saya mimpi bunuh kamu agaknya. Bear tu pulak jadi mangsa. Kesian bear saya. Semua hadiah-hadiah dari kamu saya simpan lagi. T-shirt ungu yang kita beli sama pattern dan warna pun ada lagi. Konon kembar la baju sama. T-shirt hitam hadiah birthday saya 2 tahun lepas pun ada lagi. Cuma kesan tepung saja tak hilang. Ini semua angkara orang-orang kesayangan saya yang sambut birthday saya tahun lepas. Tikus pun tak berani nak gigit baju tu. Tikus tu ingat saya lumur ubat gegat agaknya dekat baju tu. Tu dia tak berani nak gigit. Minyak wangi 3 tahun lepas hadiah dari kamu pun tak habis lagi. Saya simpan supaya bila rindu kamu, saya cium saja bau minyak wangi tu. Tanpa alkohol lagi. Kelas nyah.

Last but not least, saya rindu kamu. kbai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...