Sunday, March 20, 2011

P.E.R.P.I.S.A.H.A.N


Perpisahan itu sangat perit bukan?Ya,aku juga telah melalui semua itu.Peritnya bukan kepalang.Sakitnya hanya Allah yang tahu.Sedih,usah di tanya.Kalau nak dikira dari awal,sudah berapa baldi AIR MATA ditadah.Aku hanya perempuan yang lemah.Aku kalah dengan EMOSI.Sesungguhnya aku tidak suka bila EMOSI mempengaruhi diri.AKAL pun sudah tidak mampu untuk berlawan.HATI hanya diam membisu,membiarkan diri menjadi mangsa EMOSI.Mulalah ada titik-titik air jernih turun membasah bumi.Bukan hujan tetapi itulah AIR MATA.Hujan di luar sangat lebat.Selebat hujan di dalam HATI.Bilalah semua ini akan berakhir?Bilalah HATI dapat tenang semula.Mesti HATI penat berperang hari-hari,kan?Sabarlah HATI.Suatu hari nanti kau akan tenang seperti dulu.InsyaAllah.Bila terjadinya semua ini,berbaliklah kepada Allah.Dia yang menentukan segala-galanya.

BINTANG,saya harap kamo tabah dalam menghadapi hidup yang penuh dengan dugaan & cabaran.Semua yang terjadi ada hikmah yang tersembunyi.Memang bukan kita yang minta terjadinya sesuatu kejadian itu,tapi setiap kejadian yang berlaku ada petunjuknya.Janganlah asyik menyalahkan diri sendiri.Tak elok.Berbaliklah kepada Yang Maha Esa.Saya sayang kamo & saya takkan biarkan orang lain sakiti kamo.Setiap baik buruk kamo saya terima & tidak akan sekali-kali saya pertikaikan di hadapan kamo.Itu janji saya kepada kamo,BINTANG.Percayalah,saya ada untuk kamo walaupun kita jauh.Kita boleh mesej,call,webcam.Teknologi di hujung jari.Kalau saya jauh,ingatlah bahawa saya sangat dekat dengan HATI kamo.Senyum itu ubat segala duka.Jadi,senyum-senyumlah selalu.Saya tahu kamo kuat.Saya ada untuk jadi pom pom girl,eh silap,jadi penyuntik semangat kamo.Saya sayang kamo sangat-sangat.=)

-->biLa emOsi mEmpEngaruhi miNda,akaL tidAk lagi bErfUngsi.hAnya linAngan air mAta yAng mEnjAdi tEman sEjati.(GaDiS KaCa MaTa - Mac 20,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...