Wednesday, May 18, 2011

Dingin Angin Pagi

Part 1

0255 - Dengan hati yang sakit,aku keluar menunggang motor kesayanganku.Pagi yang sejuk,membuatkan badan aku menggigil kesejukan.Tapi aku tidak peduli semua itu.Hati aku tetap panas.Entah apa salah aku,aku pun tak tahu.Aku cakap secara baik,sopan.Tapi dibalas dengan suara yang kasar,marah-marah.Tak boleh ke nak cakap elok-elok.Bukannya aku cakap dalam nada yang tinggi.Aku cakap elok tapi dibalas macam tu.Hati siapa tak sakit.Sejam aku atas motor.Teringat akan kejadian yang berlaku sebentar tadi.Kalau aku salah,cakaplah.Tak perlu nak tinggi suara macam tu.Aku bukan nak marah pun.Tolonglah,aku tak suka orang cakap dengan aku dengan nada marah,nada tinggi,macam aku ni banyak buat salah.Aku pun ada hati perasaan.Tak pernah aku nak cakap dengan orang lain dengan nada marah.

0355 - Aku pulang semula.Sepanjang perjalanan aku yang tiada arah tuju itu,aku mula fikir macam-macam.Kalau aku tak ada pun,TAK ADA SIAPA YANG NAK CARI AKU.So,aku keluar pagi-pagi buta macam ni pun,TAK ADA ORANG NAK AMBIL KISAH PASAL AKU.HIDUP MATI AKU PUN DIA TAKKAN AMBIL TAHU.Aku sedar aku siapa.Dan aku tak diperlukan oleh siapa-siapa.Atas motor,aku menangis semahunya.Aku terbayang wajah dia.Betapa aku sangat memerlukan dia di saat aku kesedihan seperti waktu dulu.Dialah tempat aku mengadu masalah aku.Kamo,saya perlukan kamo di waktu-waktu begini.Saya rindu nak berbual dengan kamo,bercerita masalah saya.Tak tahulah kenapa aku sering kali dituduh tentang perkara yang aku tak buat.Pelik dengan manusia ni.Aku baik,salah.Aku jahat,lagilah salah.Aku bukan manusia yang sempurna.Kalau salah,tolonglah tegur cara baik.Bukan dengan cara marah,tinggikan suara.

"Kalaulah aku bisu untuk masa sehari,ada tak orang nak tegur aku?Ada tak orang nak take care pasal aku?Aku rasa,TAK ADA!!"

Part 2

Hanya dua barang ni yang amat aku sayang & aku anggap barang ini sebagai nyawa aku.Mana-mana pemberian orang yang aku sayang,aku akan jaga sebaik mungkin seperti aku jaga nyawa aku sendiri.Walaupun orang itu sudah pergi meninggalkan diriku,aku tetap menjaga barang pemberian itu sebaik-baiknya.

Barang yang aku sayang sangat-sangat

"Aku rindu dia tidur di bahuku.Aku rindu pelukan dia.Tapi mungkin lepas ni aku takkan dapat merasa semua itu lagi buat selamanya.Mungkin..."

Angin pagi sungguh dingin.Ia sangat menenangkan.Angin pagi saja yang dapat membuat aku menjadi tenang & campak jauh-jauh masalahku.Bulan hari ni bulan mengambang.Aku suka tengok bulan mengambang.Aku senyum setiap kali terpandang bulan mengambang.Aku bersyukur Ya Allah kerana masih diberi peluang untuk menikmati keindahan alam ciptaanMu.

"Bulan itulah yang sering menyinari perjalananku di waktu gelap."

-->Biarkan aku pergi membawa diri bersama hati yang luka ini.Mungkin itu yang terbaik & mungkin itu juga yang kau mahukan.Tiada siapa lagi yang pedulikan diriku.Mungkin bila aku mati,kau akan berhenti menyakitiku.MUNGKIN...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...