Sunday, May 1, 2011

Pengalaman Mengajar Kita Menjadi Lebih Matang


Ya,tepat sekali.Pengalaman mengajar kita menjadi lebih matang.Aku setuju 100%.haha...Selama aku hidup ni,dah bermacam dugaan,ujian,rintangan hidup aku dah lalui.Alhamdulillah,aku berjaya hadapi semua tu dengan sabar.Dugaan datang tanpa henti."Sabar itu separuh daripada iman".

SEPI...kadang-kadang sepi itu indah.Kerana sepi dapat melapangkan minda,membuat kita lebih fokus kepada sesuatu perkara yang berfaedah.But sometimes sepi itu sangat menakutkan.Sehingga aku rasa tiada siapa-siapa lagi di sisiku.Aku rasa sunyi.Bercampur baur perasaan aku di saat ini.Sedih,kecewa,bahagia,stress & etc.hm...

Waktu hujan-hujan ni buat aku teringat akan kenangan lama.Paling aku rindu waktu di Hutan Belum.Rindu betul.Rasa nak pergi lagi ke sana.Meredah hutan untuk tengok bunga Rafflesia,menjengah ke kampung orang asli,berakit ramai-ramai,berenang ramai-ramai sampai ke tapak kem.

Kematangan itu mengajar aku menghargai hidup ini dan sentiasa bersyukur dengan nikmat yang telah Allah beri.Aku bersyukur kerana aku diberi kebahagiaan di samping keluarga tercinta,para sahabat yang sporting & adik-adik yang cool.Even aku tiada kekasih,tapi aku tetap bahagia di samping mereka semua.

-->Setiap kenangan atau peristiwa yang berlaku akan menjadi pengalaman yang sangat berharga.(GaDiS KaCa MaTa - Mei 1,2011)

-->Kebahagiaan akan muncul selepas kekecewaan.(GaDiS KaCa MaTa - Mei 1,2011)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...